United EuropeUnia Europejska
Centrala: +48 33 860 49 50
Liczba produktów: 0
Wartość produktów: 0 Zobacz swój koszyk

Najczęściej zadawane pytania

Tłumiki dedykowane produkowane są z myślą montażu Plug&Play. Cała procedura ogranicza się do demontażu oryginalnego tłumika i założeniu produktu naszej firmy.

Wyjątki stanowią tłumiki typu DUET, gdzie mogą być wymagane lekkie modyfikacje, jak np. podcięcie zderzaka (aby zrobić miejsce na końcówkę, której w oryginale nie było). Jeśli dodatkowa modyfikacja jest wymagana - stosowna informacja podana jest w opisie produktu.

Aby zapewnić bezproblemowy montaż tłumika dedykowanego zwracamy uwagę, aby wszystkie podane przez nas parametry zgadzały się z Państwa wersją samochodu, tj. Marka/Model/Typ Nadwozia/Rocznik/Typ;Pojemność;Moc Silnika muszą być zgodne.

Tłumiki produkujemy z przeznaczeniem na rynek europejski - nie możemy zagwarantować, że nasze produkty będą kompatybilne z wersjami zza oceanu (USA) czy importowanymi z Japonii.

W razie wątpliwości prosimy o kontakt z naszym działem sprzedaży.

Czas realizacji zamówienia podany jest indywidualnie przy opisie danego produktu. Jest to przedział od 1 do 7 dni roboczych.

W przypadku przedpłaty za początek realizacji zamówienia uważa się moment zaksięgowania gotówki na koncie ULTER-SPORT lub w systemie operatora obsługującego transakcje –iMoje

W przypadku płatności za pobraniem początek realizacji zamówienia następuje w momencie ostatecznego potwierdzenia przez Kupującego, podczas realizacji zakupów na internetowej stronie Sklepu ULTER-SPORT.

Dostępne są trzy opcje zapłaty za towar:
1. POBRANIE - w dniu zamówienia towar zostaje wpisany do realizacji. Klient płaci przy odbiorze.
2. PRZELEW ZWYKŁY - WPŁATA NA KONTO - w zależności od banku zaksięgowanie pieniędzy trwa od kilku minut do 2 dni. W momencie zaksięgowania wpłaty na koncie ULTER-SPORT towar zostaje wpisany do realizacji.
3. iMoje ING - należna kwota dociera do nas w przeciągu 30 minut od wpłaty, co skutkuje natychmiastowym wpisaniem zamówienia do realizacji.

W dniu wysyłki, wysyłana zostaje informacja o nadaniu paczki. Po otrzymaniu maila należy spodziewać się kuriera w dniu następnym. Wysyłki realizowane są firmą DPD od poniedziałku do piątku.

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Istnieje możliwość wykonania takiego tłumika, bezpośrednio na samochodzie, ale tylko w naszym serwisie firmowym w Bystrej k/Bielska-Białej, kontakt:
Przemysław Maga
Kierownik Serwisu

tel: 508-157-102/ (33) 817 14 45
e-mail: pmaga@ulter.com.pl
www: http://www.ulter-tuning.com/

Różnica pomiędzy tłumikami z serii STANDARD, a PREMIUM to rodzaj materiału z jakiego wykonane są te tłumiki. Tłumiki z serii STANDARD wykonane są ze stali aluminiowanej, a ich powłoka jest dodatkowo zabezpieczana czarną farbą. Gwarancja na te produkty wynosi 2 lata. Tłumiki z serii PREMIUM wykonane są w całości ze stali nierdzewnej. Gwarancja na te produkty wynosi 5 lat. Jeśli chodzi o końcówki to niezależnie od serii (STANDARD czy PREMIUM) są to zawsze końcówki wykonane ze stali nierdzewnej. Konstrukcyjnie tłumiki nie różną się budową wewnętrzną, więc w odniesieniu akustycznym nie ma różnicy pomiędzy tłumikami z serii STANDARD a PREMIUM.

Główną zaletą tłumika dedykowanego jest jego przygotowanie pod konkretny model samochodu. Przygotowanie to polega na opracowaniu konstrukcji poprzez szereg obliczeń określających pojemność puszki tłumika, przekrój rur wkładu tłumika oraz formę wkładu co ma kluczowy wpływ na głośność oraz stosunek przeciwciśnień w taki sposób aby późniejsze użytkowanie było najbardziej komfortowe, dzięki szczegółowym opracowaniu jego konstrukcji zewnętrznej (pasownej rurze dolotowej oraz hakom mocującym) montuje się go w miejsce tłumika standardowego, na oryginalne mocowania. Tłumik montażowy jest oferowany najczęściej w przypadkach, gdzie nie możemy zaproponować tłumika dedykowanego, odpowiednio dobierając do danych potrzeb i specyfikacji samochodu, niemniej jednak tłumiki montażowe naszej produkcji posiadają optymalne konstrukcje pozwalające na najlepszy dobór do wielu modelów samochodów. Należy jednak pamiętać, iż tłumik montażowy nigdy nie osiągnie sprawności tłumika dedykowanego oraz sprawi wiele kłopotów z zabudową na samochodzie czego unikniemy przy zastosowaniu produktu dedykowanego. Istotną różnicą jest również dokument homologacyjny oraz spełnienie wymogów dyrektyw homologacyjnych dla tłumika dedykowanego pozwalające na bezpieczne i bez stresowe podróżowanie samochodem w całej Europie, czego tłumik montażowy nie zapewnia.

Okres, na który udzielona jest gwarancja, liczony jest od daty zakupu i wynosi:
a) 2 lata dla tłumików wykonanych ze stali aluminiowanej, końcówek* oraz nakładek,
b) 5 lat dla tłumików wykonanych ze stali nierdzewnej,
c) 1 rok na elektronikę i siłowniki (UlterSoundBox), oraz elementy z tworzyw sztucznych (dokładki zderzaka, itp.), oraz *włókna węglowego,
d) 2 lata na części ruchome, w tym zawory klapowe.


Żywotność w dużym stopniu zależy od sposobu użytkowania i tak samochody pokonujące dłuższe dystanse (pozwalające na prawidłowe „odparowanie” tłumika) wykazują dłuższą żywotność układu wydechowego niż te pokonujące krótkie głównie miejskie dystanse.

*Nasze tłumiki nie są przeznaczone pod instalację LPG. Co za tym idzie - klient montując nasz produkt robi to na własna odpowiedzialność licząc się z utratą gwarancji na produkt, gdyż tłumik założony na samochodzie z taką instalacją może nie przetrwać okresu gwarancyjnego. Należy pamiętać o okresowym czyszczeniu elementów ozdobnych, którymi są końcówki wydechu.

Tłumiki dedykowane jako, że spełniają normy głośności i przeciwciśnień, charakteryzują się niezbyt głośną pracą, lekkim „brzmieniem basowym” przy obniżaniu z obrotów (nie dot. silników diesla, gdzie charakterystyka dźwięku w większości przypadków nie ulega zmianie względem oryginału). Jeśli chodzi o tłumik montażowy, wszystko zależy od poprawności jego dobrania do danego modelu. Po założeniu tłumika w wielu przypadkach odczuć można poprawę mocy, dynamiki i elastyczności. Jeśli oprócz tego zależy państwu na zwiększeniu głośności układu, pragniemy zwrócić uwagę, że w przypadku tłumików dedykowanych posiadających homologację europejską w wielu przypadkach głośność układu nie ulegnie zmianie. W razie wątpliwości, przed zakupem, zapraszamy do kontaktu z naszym działem handlowym.

Dzięki wolno-przepływowej konstrukcji tłumików sportowych ULTER uzyskaliśmy redukcję przeciwciśnienia gazów od 35 do 85% co przekłada się w zależności od tłumika na efektywną poprawę mocy między 3 a 5 %. Decydującą rolę odgrywają tutaj jednak takie kwestie jak model i osiągi silnika oraz konstrukcja całego układu wydechowego.

Tłumiki wykonane są ze stali aluminiowanej, natomiast końcówki ze stali nierdzewnej. Wyjątek wśród tłumików stanowi seria PREMIUM oraz NRS, gdzie tłumik wykonany jest w całości ze stali nierdzewnej.

Końcówki dzielimy na nakładki, rury montażowe, końcówki pojedyncze i podwójne. Nakładki montowane są za pomocą śruby mocującej, przykręcane na rurę wylotową tłumika. Rury montażowe mocowane są bezpośrednio do denka tłumika, poprzez ich wspawanie. Końcówki pojedyncze i podwójne montowane są przez przykręcenie obejmą lub wspawanie. Posiadają one tzw. kielich montażowy, który dobiera się odpowiednio do średnicy rury wylotowej. Najczęściej oferowane fi45, fi50, fi55, fi60, fi65mm, w zależności od możliwości technologicznych.

Na chwilę obecną jedynym dokumentem pozwalającym na bezproblemową eksploatację są homologacje europejskie, które nasza firma uzyskuje w renomowanych europejskich ośrodkach badawczych w Niemczech i Włoszech. Możemy się pochwalić uzyskaną zgodnością produktu dla wszystkich końcówek układu wydechowego oraz dużej części tłumików dedykowanych. Istotne jest również spełnienie norm regulowanych Dziennikiem Ustaw nr 32 poz. 262 do którego stosują się służby kontrolujące na terenie Polski. W przypadkach kiedy nie jest dostępna homologacja, tłumiki firmy ULTER-SPORT spełniają wyżej określoną normę pozwalając na spokojne użytkowanie na terytorium RP. Należy jednak pamiętać, iż ingerencja w pozostałe elementy układu wydechowego (jak kolektor, katalizator czy tłumiki środkowe) powodują utratę ważności homologacji oraz możliwość niespełnienia norm głośności zgodnych z przywołanym Dziennikiem Ustaw.

Montowanie naszych tłumików w silnikach diesla polecamy użytkownikom nastawionym na poprawę efektu wizualnego samochodu. W nowych generacjach silników diesla układy wydechowe są mocno wytłumione. Zmiana jedynie końcowego tłumika w takim przypadku nie wpłynie znaczącą na zmianę brzmienia układu wydechowego.

Jako, że nie posiadamy w ofercie takich gotowych zestawów, takimi modyfikacjami zajmuje się nasz serwis firmowy w Bystrej k/Bielska-Białej tel. 033 81-71-445 i on też udziela wszelkich informacji, także cenowych, w tym temacie.

Oczywiście!
Jest to nasza seria produktów PREMIUM, która cechuje się gwarancją rozszerzoną aż do 5 lat.