Tłumiki Sportowe Ulter - Ulter Sport
EnglishDeutschČeskýSlovenskýРусскийУкраїнськийRomână

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Czas realizacji zamówienia - do 4 dni roboczych od momentu wpisania zamówienia do realizacji.

W przypadku przedpłaty za początek realizacji zamówienia uważa się moment zaksięgowania gotówki na koncie ULTER-SPORT lub w systemie operatora obsługującego transakcje – PRZELEWY 24
W przypadku płatności za pobraniem początek realizacji zamówienia następuje w momencie ostatecznego potwierdzenia przez Kupującego, podczas realizacji zakupów na internetowej stronie Sklepu ULTER-SPORT.
Dostępne są trzy opcje zapłaty za towar:
1.POBRANIE - w dniu zamówienia towar zostaje wpisany do realizacji. Klient płaci przy odbiorze.
2. PRZELEW ZWYKŁY - WPŁATA NA KONTO - w zależności od banku zaksięgowanie pieniędzy trwa od kilku minut do 2 dni. W momencie zaksięgowania wpłaty na koncie ULTER-SPORT towar zostaje wpisany do realizacji.
3. PRZELEWY24 - należna kwota dociera do nas w przeciągu 30 minut od wpłaty, co skutkuje natychmiastowym wpisaniem zamówienia do realizacji.
W dniu wysyłki, wysyłana zostaje informacja o nadaniu paczki. Po otrzymaniu maila należy spodziewać się kuriera w dniu następnym.
Wysyłki realizowane są firmą DPD od poniedziałku do piątku.

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Istnieje możliwość wykonania takiego tłumika, bezpośrednio na samochodzie, ale tylko w naszym serwisie firmowym w Bystrej k/Bielska-Białej, kontakt:

Przemysław Maga
Kierownik Serwisu

tel: 508-157-102/ (33) 817 14 45
e-mail: pmaga@ulter.com.pl
Główną zaletą tłumika dedykowanego jest jego przygotowanie pod konkretny model samochodu. Przygotowanie to polega na opracowaniu konstrukcji poprzez szereg obliczeń określających pojemność puszki tłumika, przekrój rur wkładu tłumika oraz formę wkładu co ma kluczowy wpływ na głośność oraz stosunek przeciwciśnień w taki sposób aby późniejsze użytkowanie było najbardziej komfortowe, dzięki szczegółowym opracowaniu jego konstrukcji zewnętrznej (pasownej rurze dolotowej oraz hakom mocującym) montuje się go w miejsce tłumika standardowego, na oryginalne mocowania. Tłumik montażowy jest oferowany najczęściej w przypadkach, gdzie nie możemy zaproponować tłumika dedykowanego, odpowiednio dobierając do danych potrzeb i specyfikacji samochodu, niemniej jednak tłumiki montażowe naszej produkcji posiadają optymalne konstrukcje pozwalające na najlepszy dobór do wielu modelów samochodów. Należy jednak pamiętać, iż tłumik montażowy nigdy nie osiągnie sprawności tłumika dedykowanego oraz sprawi wiele kłopotów z zabudową na samochodzie czego unikniemy przy zastosowaniu produktu dedykowanego. Istotną różnicą jest również dokument homologacyjny oraz spełnienie wymogów dyrektyw homologacyjnych dla tłumika dedykowanego pozwalające na bezpieczne i bez stresowe podróżowanie samochodem w całej Europie, czego tłumik montażowy nie zapewnia.
Gwarancja obejmuje okres 24 miesięcy. Tłumik, w zależności od jego eksploatacji, powinien zachować swoje parametry przez minimum 3 lata. Mamy liczne informację, że wielu naszych klientów użytkuje nasze produkty ponad 5 lat. Żywotność w dużym stopniu zależy od sposobu użytkowania i tak samochody pokonujące dłuższe dystanse (pozwalające na prawidłowe „odparowanie” tłumika) wykazują dłuższą żywotność układu wydechowego niż te pokonujące krótkie głównie miejskie dystanse.
Tłumiki dedykowane jako, że spełniają normy głośności i przeciwciśnień, charakteryzują się niezbyt głośną pracą, lekkim „brzmieniem basowym” przy obniżaniu z obrotów (nie dot. silników diesla, gdzie charakterystyka dźwięku w większości przypadków nie ulega zmianie względem oryginału). Jeśli chodzi o tłumik montażowy, wszystko zależy od poprawności jego dobrania do danego modelu. Po założeniu tłumika w wielu przypadkach odczuć można poprawę mocy, dynamiki i elastyczności.
Dzięki wolno-przepływowej konstrukcji tłumików sportowych ULTER uzyskaliśmy redukcję przeciwciśnienia gazów od 35 do 85% co przekłada się w zależności od tłumika na efektywną poprawę mocy między 3 a 5 %. Decydującą rolę odgrywają tutaj jednak takie kwestie jak model i osiągi silnika oraz konstrukcja całego układu wydechowego.
Tłumiki wykonane są ze stali aluminiowanej, natomiast końcówki ze stali nierdzewnej. Wyjątek wśród tłumików stanowi seria NRS, tłumik wykonany w całości ze stali nierdzewnej.
Końcówki dzielimy na nakładki, rury montażowe, końcówki pojedyncze i podwójne.
Nakładki montowane są za pomocą śruby mocującej, przykręcane na rurę wylotową tłumika.
Rury montażowe mocowane są bezpośrednio do denka tłumika, poprzez ich wspawanie.
Końcówki pojedyncze i podwójne montowane są przez przykręcenie obejmą lub wspawanie. Posiadają one tzw. kielich montażowy, który dobiera się odpowiednio do średnicy rury wylotowej. Najczęściej oferowane fi45, fi50, fi55, fi60, w zależności od możliwości technologicznych.
Na chwilę obecną jedynym dokumentem pozwalającym na bezproblemową eksploatację są homologacje europejskie, które nasza firma uzyskuje w renomowanych europejskich ośrodkach badawczych w Niemczech i Włoszech. Możemy się pochwalić uzyskaną zgodnością produktu dla wszystkich końcówek układu wydechowego oraz dużej części tłumików dedykowanych. Istotne jest również spełnienie norm regulowanych Dziennikiem Ustaw nr 32 poz. 262 do którego stosują się służby kontrolujące na terenie Polski. W przypadkach kiedy nie jest dostępna homologacja, tłumiki firmy ULTER-SPORT spełniają wyżej określoną normę pozwalając na spokojne użytkowanie. Należy jednak pamiętać, iż ingerencja w pozostałe elementy układu wydechowego (jak kolektor, katalizator czy tłumiki środkowe) powodują utratę ważności homologacji oraz możliwość niespełnienia norm głośności zgodnych z przywołanym Dziennikiem Ustaw.
W starszych modelach efekt nie był zadowalający, natomiast w nowej generacji diesli ( szczególnie turbo ) tłumik sportowy montować można z powodzeniem, ciesząc się poprawioną charakterystyką oraz delikatnie odmienionym dźwiękiem samochodu.
Jako, że nie posiadamy w ofercie takich gotowych zestawów, takimi modyfikacjami zajmuje się nasz serwis firmowy w Bystrej k/Bielska-Białej tel. 033 81-71-445 i on też udziela wszelkich informacji, także cenowych, w tym temacie.
Istnieje możliwość zamówienia tłumika ze stali nierdzewnej, w zależności od możliwości technologicznych, ale wycena jest sprawą indywidualną. Posiadamy w ofercie, również kilka produktów dedykowanych serii NRS, o które prosimy pytać pracowników działu sprzedaży.
Ponieważ regulacje prawne jasno określają poziom głośności układów wydechowych nasza firma proponuje tak zestrojoną barwę dźwięku aby nie przekraczając wymaganych wartości zapewnić naszym klientom zadowolenie z produktu, na chwilę obecną nie przewidujemy takiego rozwiązania gdyż nie zapewnia ono bezproblemowej eksploatacji i może stwarzać nieprzyjemne konsekwencje dla użytkownika.
Fundusze Europejskie NCBR Unia Europejska Fundusz Spójności